Vegán "húskrém" és babburger

Mióta megnyitott (és sajnos be is zárt) a kedvenc vega hamburgeresem, a Gorilla Büfé, azóta terveztem, hogy kipróbálom, el lehet-e készíteni házilag azt a babból készült "hamburgerhúst", amit ott ismertem meg. Ma végre neki is
láttam. Az enyémben mondjuk van szója, de anélkül is el lehet készíteni.

Hozzávalók:1 vörösbabkonzerv
1/2 zacskó szójagranulátum
olaj (én kókuszolajat használok)
2 ek lenmag
2 kis fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 ek natúr ételízesítő (só- és adalékanyag-mentes)
3-4 ek mustár
2 kk nádcukor
1 ek pirospaprika

bors
majoránna
kömény

Az elkészítésük ugyanúgy kezdődik:
Beáztatom pár percre a szójagranulátumot sós, ételízesítős vízbe, annyiba, hogy 1 ujjnyival legyen több, mint ami pont ellepné. Közben pici kókuszolajon megdinsztelem egy kicsit a hagymát, melléöntöm a szóját, ami addigra felszívta a levét, és a babot levével együtt. Rászórom a lenmagot, rányomom a fokhagymát, hozzáadom a sót, borsot, köményt, majoránnát, mustárt, és elfőzöm a levét. Kicsit lehet hagyni letapadni, ne égjen le, csak épp barnuljon meg egy picit, ez ad neki egy extra ízt.
Ezután átöntöm egy nagyobb edénybe és botmixerrel pépesítem, adok hozzá cukrot, még egy kis olajat és a pirospaprikát. Kész a húskrémünk.

Ha ehhez még adunk egy kicsi zsemlemorzsát (legjobb saját sütésű kenyérből), pogácsákat formázunk belőle, és pici olajon megsütjük mindkét oldalát, kész a babburger. Ha nem akar összeállni, még egy evőkanálnyi lenmagot főzzünk meg 1 deci vízben, és ezt adjuk hozzá a masszához, remek tojáspótló.
A fotó innen.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése