Sütöttem kenyeret

Ezt a receptet vettem alapul, de kicsit más liszteket használtam.

Hozzávalók:
25 dkg fehér kenyérliszt 
50 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
25 dkg rétesliszt
2 tk. instant élesztő (11 g-os zacskó)
5,5 dl langyos víz
2 tk. só
1,5 tk. barna nádcukor
2 ek. olaj
1 csapott mk. őrölt kömény
50 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt 

25 dkg rétesliszt
2 tk. instant élesztő (11 g-os zacskó)
5,5 dl langyos víz
2 tk. só
1,5 tk. barna nádcukor
2 ek. olaj
1 csapott mk. őrölt kömény

Elkészítés: 
Egy nagyobb tálba szitáltam a kétféle lisztet, majd hozzáadtam a többi száraz hozzávalót. A langyos vizet fokozatosan adagoltam hozzá, és elég jó masszív, nokedli állagú tésztát kaptam. Addig dagasztottam, ameddig a tál faláról el nem vált (kb. 4-5 perc). Közben beledagasztottam az olajat. A tetejét meghintettem liszttel, és langyos helyen 1 óra alatt a duplájára kelesztettem.
A sütőpapír híján alufóliával letakart tepsibe helyeztem, bekentem kicsit olajjal a tetejét, bevagdostam, és hideg sütőbe toltam, melynek aljába egy kis lábosban 3 dl vizet helyeztem előzőleg. A sütőt 190 fokra állítottam, és 1,5 órát sütöttem a gőzös sütőben.
A sütőből kivéve rácson hagytam kihűlni.


Hát, nem véletlenül mondják, hogy precízen be kell tartani a receptet, mert kemény lett, és sűrű, de legalább saját! :)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése